Confuckteur

Normaal gesproken reis ik alleen maar in het weekend, want dan is mijn OV geldig. Maar afgelopen week moest ik toevallig op een doordeweekse dag in Tilburg zijn voor een Nieuwjaarsborrel. Op het moment dat de conducteur op zn fluitje blaast op station Breda gaat er een shock door me heen; ik ben vergeten een treinkaartje te kopen! Even speel ik nog met de gedachte om me voor die luttele minuutjes in de wc op te sluiten, maar ik heb nog nooit willens en wetens de wet overtreden (naast dronkenschap in het openbaar dan) dus ik besluit naar de conducteur te lopen en hem eerlijk te vertellen dat ik vergeten ben een kaartje te kopen. ‘Oh’ zegt ie, ‘dan kan je die bij mij kopen’. Waarnaar ik opgelucht mijn portemonnee tevoorschijn tover. ‘Dat word dan €2,50, plus de 35 euro boete is een totaal van 37,50 !

Eerlijkheid loont? My ass

Geen opmerkingen:

Een reactie posten